Робота психолога

Про булінг



Булінг — це прояв нетерпимості до прав людини і форма насильства, де постраждати може будь-хто, незалежно від гендерної ідентичності та віку. У школі від булінгу можуть страждати як хлопці, так і дівчата. Жертвами цькування можуть стати навіть вчителі.
Булінг буває:
 фізичний — нанесення тілесних ушкоджень;
 економічний — навмисне пошкодження особистих речей, вимагання грошей, крадіжки;
 психологічний — образи, погрози, непристойні жарти, ігнорування, шантаж, наклеп чи маніпуляції;
 сексуальний — жарти сексуального характеру, принизливі жести та образливі чутки, зйомки у роздягальнях, сексуальні погрози;
 кібербулінг — це переслідування за допомогою електронних пристроїв, в тому числі мобільних телефонів та інтернету.
Переглянути повністю.

ЯК СПОДОБАТИСЬ ЛЮДЯМ


Виявляйте щирий інтерес до людей.
2. Частіше називайте свого співрозмовника на ім‘я. Пам‘ятайте, що кожна людина вважає своє ім‘я найкращим в світі.
3. Частіше посміхайтесь.
4. Вмійте уважно слухати співрозмовника.
5. Починайте розмову на тему, яка цікавить вашого співрозмовника.
6. Намагайтесь дати відчути співрозмовнику його перевагу.
Переглянути повністю.

Як кинути палити


Сподіваюсь, в нашій школі немає злісних курців. Але якщо є – саме сьогодні найкращий день кинути палити. Сподіваюся, з наступними порадами вам буде зробити це комфортніше.
1. Оголосіть своїм друзям та родині, що ви кидаєте курити. Прилюд¬не прийняття зобов’язання зміцнює силу волі.
2. Не прагніть кинути курити «назавжди», киньте тільки на один день. Наступного дня спробуйте знову кинути курити тільки на один день, наступного дня — знову, і так далі.
3. Призначте день «В» (день відмови від куріння) і киньте в цей день курити. Разом зі своїми друзями-некурцями знайдіть якесь заняття на цілий день.
4. Ліквідуйте будь-які нагадування про куріння — попільнички, сірни¬ки тощо, щоб не згадувати про свою шкідливу звичку.
5. Зробіть запаси безцукрової жуйки, крапель від кашлю, моркви тощо.
6. Нагадуйте собі про те, що після відмови від куріння ви зможете повністю керувати своїм життям. Крім того, після цього буде легше прий¬мати й інші важливі рішення.
7. Нагадуйте собі про свої життєві цілі та про те, що куріння тільки заважатиме вам у їх досягненні.
8. Продумайте можливість створення групи для вашої підтримки.
Працюйте над можливістю зміни своєї поведінки. Добре обміркована програма зміни поведінки може сприяти усвідомленню питання про те, як покинути палити.

Дружні поради для школяриків, які допоможуть підготуватися до дорослого життя:


Не віднімай чужого, а своїм ділися
• Попросили – дай, намагаються відняти – захищай
• Кличуть грати – іди, не кличуть – запитай дозволу грати разом, це не соромно
• Грай чесно, не підводь своїх товаришів
• Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Двічі ні в кого нічого не проси
• Будь уважним усюди, де потрібно виявити уважність
• Через оцінки не плач, їх завжди можна виправити, вартує тільки захотіти
• Із вчителями через оцінки не сперечайся й на вчителя за оцінки не ображайся
• Намагайся все робити вчасно й думати про гарні результати, вони обов’язково в тебе будуть
• Не зводь наклепів і не наговорюй ні на кого
• Намагайся бути акуратним
• Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому
• Пам’ятай! Ти не кращий за всіх, ти не гірший за всіх!


Міфи про наркотики


МІФ 1. В житті потрібно спробувати все, в тому числі і наркотики.
Ця фраза буде правдивішою, коли буде звучати ось так: “В житті потрібно спробувати наркотики, а від всього іншого відмовитись”. Тому що після спроби наркотиків навряд чи захочете ви (і зможете) спробувати щось інше.

МІФ 2. Наркотики надають життю різноманітності.
Спочатку, ніби прикрашають: нові відчуття, цікаво...

МІФ 3. Вживати наркотики чи не вживати – це моя особиста справа.
Якби ви сказали, що чухати потилицю або тримати руки в кишенях – це ваша особиста справа, то можна було б ствердно покивати головою. Але відносно наркотиків так сказати не можна.

МІФ 4. Можна вживати наркотики “з головою” та не залежати від них.
Ви бачили коли-небудь наркомана з “головою”? Запитайте в нього і зрозумієте, чи хотів він, коли починав вживати „наркоту”, докотитися до такого.

МІФ 5 . Я буду вживати лише легкі наркотики, а вони повністю безпечні.
Законодавство Україна не розділяє наркотичні засоби на легкі і важкі. За вживання, зберігання, перевезення, виготовлення та продаж будь-яких наркотичних засобів передбачається кримінальна відповідальність.

Переглянути повністю.

ЯК СПРАВЛЯТИСЯ З ГЛУЗУВАННЯМ


Глузування, кпини, обзивання – один з найбільш неприємних аспектів дорослішання. Словесні знущання вражають їх дуже боляче! Найкращий спосіб – це навчитися реагувати на глузування таким чином, щоб відбити в задираки все бажання знову дражнити їх.

 Визначте, це дружній жарт чи недружня насмішка. У першому випадку, якщо ви просто жартуєте, не звертайте уваги на колючі слова. Якщо має місце недружня насмішка, намагайтесь не гарячкувати.
 Подумайте, чи хочете ви піти на конфронтацію із кривдником. Якщо він виглядає агресивним, можете покликати на допомогу.  Дивіться насмішнику в очі. Не дивіться вниз. Високо тримайте голову й розправте плечі.
 Зберігайте спокій. Не дайте кривднику задоволення бачити, як він вивів вас із себе. Не гарячкуйте. Зробіть глибокий вдих, щоб залишатися спокійним, намагайтесь розслабитись або порахуйте до десяти.
Переглянути повністю.

Міфи тих, хто вже згорів


• Психологи вважають: щоб не стати жертвою синдрому емоційного вигорання, потрібно, перш за все, правильно відноситися до себе, до інших людей та до своєї роботи. Найчастіше емоційно згорають люди, що випробовують чотири поширені міфи.
Перевірте: чи не ваша це позиція?

Міф перший: "Жити треба для людей"
Міф другий: "Якщо не я, то хто ж?"
Міф третій: "Я повинен бути для всіх хорошим"
Міф четвертий: "Робота над усе!"
Переглянути повністю.

Тест "Які Ви батьки?"


• Шановні батьки, всі ми хочемо бути якнакращими батьками. А чи завжди нам це вдається? Пропоную вашій увазі простий тест, який дасть змогу подивитися на себе зі сторони.
Відмітьте ті фрази, які Ви часто використовуєте у спілкуванні з дітьми :
1. Скільки разів тобі повторювати?
2. Порадь, будь ласка, як мені вчинити у даній ситуації?
3. Не знаю, що б я без тебе робила(в)?
4. І в кого ти такий(ка) удався(лася)?
5. Які в тебе чудові друзі!
6. Ну на кого ти тільки схожий(а)?
7. Ти моя надія і опора!
8. Ну, які в тебе друзі?!
9. Про що ти думаєш?
10. Який(а) ти в мене розумний(а)?!
11. А як ти вважаєш, сину(доню)?
12. У всіх діти як діти, а ти?!
13. Який(а) ти у мене чемний(а)!


А зараз результати
Відповіді: 1,2,4,6,8,9,12 - 2 бали; 3.5,7,10,11,13-1 бал.
7-8 балів — ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає вас. Ваші стосунки з нею благотворно впливають на становлення її як особистості. 9-10 балів — ви дещо непослідовні у взаєминах з дитиною. Вона поважає вас, хоча й не завжди з вами відверта. На її розвиток часто впливають випадкові обставини.
11 - 12 балів - вам необхідно бути уважнішим у ставленні до дитини. Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет не замінить вашої любові. Розвиток вашої дитини залежить від випадку більшою мірою, ніж від вас
13 - 14 балів — ви й самі відчуваєте, що дієте неправильно. Між вами і дитиною існує недовіра. Поки не пізно, постарайтеся приділяти їй більше уваги, враховуючи її запити та інтереси.


Рекомендації батькам одинадцятикласників


• Напередодні тестування не треба підвищувати тривожність дитини – це може негативно позначитися на результаті тестування. Дитині завжди передається хвилювання батьків, і якщо дорослі у відповідальний момент можуть впоратися зі своїми емоціями, то дитина в силу вікових особливостей може емоційно “зірватися”. Бажано підвищувати впевненість дітей у собі, частіше звалити, підбадьорювати, тому що чим більше дитина боїться невдачі, тим більше ймовірності допущення помилок. Батькам необхідно слідкувати за самопочуттям дитини. Ніхто, крім батьків, не зможе вчасно помітити і запобігти погіршенню стану дитини, пов’язаного з перевтомою. Переглянути повністю.



Шановні батьки! Нарешті ваша дитина - п’ятикласник


У п’ятому класі починається новий період у житті дитини. Вона дорослішає, переходить навчатися до середньої школи. Вимоги до навчання змінюються, з'являються нові шкільні предмети.
П’ятий клас – це не тільки новий етап у навчання, це і новий етап у розвитку особистості.
Поступово змінюється основна діяльність. Головним у житті дитини спілкування, якому діти у цей період присвячують більшість свого вільного часу. Навчання поступово відходить на другий план. Але у п’ятому класі інтерес до навчання зберігається майже у всіх дітей. Тому цей час найкращій для того, щоб навчити дитину вчитися! Для цього необхідно показати дитині, як правильно розподіляти час, відведений на виконання домашніх завдань, навчити виділяти головне під час читання.
Переглянути повністю.

Рекомендації батькам першокласників, щоб дитина легше адаптувалась до навчання в школі


• Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.
• Збираючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.
• Старання дитини обов’язково мають бути визнаними. Позитивна оцінка і добре, тепле ставлення необхідні дитині для хорошого самопочуття, для формування такої особливої риси як впевненість у своїх можливостях.
• В режимі дня для кожної дитини повинні бути обов’язки, закріплені за нею на тривалий час. Дитина, яка працює вдома легко залучається до навчання.
• Розширюйте і збагачуйте навички спілкування з дорослими та однолітками, вчить враховувати думки інших для формування власних поглядів.
• Не порівнюйте дитину з іншими дітьми.
• Дозволяйте дитині виявити самостійність, заохочуйте найменші вияви.
• Після школи дитина не повинна одразу сідати за виконання завдань, 2-3 години вона має відпочити. Найкращий час для виконання домашніх завдань з 15 до 17 години.
• Під час виконання завдань не стійте над дитиною, давайте їй можливість самостійно працювати.
• Аргументуйте свої заборони та вимоги: діти чутливі до несправедливості, яка присутня в більшості вимог.
• Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. Головними мають бути справи дитини, її радощі і біль.
• У сім`ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі запитання щодо виховання дитини вирішуйте без неї.
• Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.


Шановні батьки, пам‘ятайте:


Дитину можна виховати тільки власним прикладом

• Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти
• Якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивності
• Якщо дитину висміють - вона стане замкнутою
• Якщо дитина зростає у докорах - формується почуття провини
• Якщо дитину підбадьорюють - вона починає вірити в себе
• Якщо дитину хвалять - вона вчиться бути вдячною
• Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою
• Якщо дитина живе у безпеці - вона вчиться вірити людям
• Якщо дитину підтримують - вона вчиться цінувати себе
• Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі

Вчимося долати наслідки стресу



Можливо, у нас стрес? Стрес - реакція особистості на зовнішні та внутрішні стимули, спрямована на досягнення корисного результату. Стан стресу в малих дозах є навіть корисним. Шкідливим є так званий дистрес – коли людина весь час живе під гнітом травмуючої ситуації, організм слабшає, втрачає сили, здатність вирішувати проблеми. Ось основні ознаки стресу, які, можливо, притаманні і вам?

• Почуття роздратованості, пригніченості без особливих причин.
• Нездатність зосередитися на роботі.
• Проблеми з пам'яттю, зниження швидкості розумового процесу, часті помилки.
• Часті головні болі, різі в шлунку, які не мають органічних причин.
• Депресія, фізична слабкість, небажання що-небудь робити, постійна втома.
• Зниження апетиту або постійне відчуття голоду.
• Втрата почуття гумору.
• Підвищена збудливість і образливість.
• Постійно виникають бажання поплакати, сльозливість, що переходить в ридання, тугу, песимізм, жалість до себе.
• Відсутність інтересу до оточуючих, до рідних і близьких.
• Неможливість розслабитися відкинути вбік свої справи і проблеми.
• Іноді з'являються нервові тики, нав'язливі звички: людина покусує губи, гризе нігті. З'являється метушливість, недовіра до всіх і кожного.
Поява даних симптомів може призвести до нервового зриву.
Читати повністю...

Інтернет-залежність – справжня проблема сучасності



Ти начебто не помічаєш, але залежність є. Дуже багато людей відмовляється від думки, що вони є залежними. Кажуть: «Та посидів і що? Я не залежний від цього». Насправді ж все набагато гірше. Багато людей живуть тільки віртуальним життям, а за просте людське спілкування вживу почали вже забувати.
Симптоми цієї залежності: бажання залізти в Інтернет, не здатність контролювати свій час в Інтернеті, депресія, роздратованість, замкнутість по відношенню до людей.
Читати повністю...


Між нами, дівчатами



Скоро весна… Усе довкола оживає і тягнеться до сонця. А ми поспішаємо на зустріч почуттям (новим чи оновленим), адже весна – пора кохання. Справжнє кохання — яскраве і незвичайне, передбачає глибоку повагу, прагнення оберігати і дарувати. Перше кохання залишається на все життя, якщо не в серці, то в пам'яті. І від самої людини залежить, чи буде перша любов світлою і чистою.
Час допоможе перевірити почуття, багато що осмислити, переоцінити. Отже, якщо тебе охопить хвилювання і серце прискорено й радісно заб'ється біля Нього, не поспішай робити висновки про своє почуття. Будь обачлива.
Читати повністю...

Нерозділене кохання



Віками про кохання складали вірші, оспівували це почуття у музичних творах, воно надихало та окрилювало. Любов, напевно, найбільше чудо, дароване людині. Але, на жаль, так буває далеко не завжди. З муками нерозділеного кохання багато хто знайомиться ще у щасливому дитинстві, а потім - в підлітковому віці. Нерозділене кохання в юному віці - це як щеплення від хвороби. Переживаючи нерозділене кохання раз, і другий, і третій, ми зрештою отримуємо імунітет від безглуздих страждань: на підсвідомому рівні вчимося відрізняти «своїх» від «чужих». Психологи стверджують: існує певний тип людей, які підсвідомо прагнуть до нерозділеного кохання. Як правило, це люди, які пережили в дитинстві глибоку психологічну травму (розлучення батьків, наприклад). До нерозділеного кохання схильні також люди, що підсвідомо бояться відповідальності. Страх перед серйозними відносинами змушує таких людей вибирати свідомо безнадійні варіанти.
Читати повністю...

Насильство в сім'ї


Насильство в сім’ї – це грубе порушення прав людини, від якого страждають діти, жінки та чоловіки.
Насильство широко поширене в практиці буденного життя. Воно настільки звичне, що ми і не вважаємо насильство насильством, це норма.
Виходить замкнуте коло: насильство породжує насильство. Де є насильство, там є жертви. Учасники трикутника насильник-жертва-свідок відтворюють ці ролі в наступних поколіннях і (або) з іншими людьми. Мало кому вдається уникнути цього самостійно, без спеціальних зусиль або спеціальної допомоги. Що робити?
Читати повністю...

Немає коментарів: